Freon 1234yf

1234yf Freon

1234yf Freon

1234yf Freon este foarte important, mai ales in zilele calduroase, suntem extrem de recunoscatori pentru sistemele de climatizare ale vehiculelor noastre.

Cu o singura rotire a unui buton sau o apasare a unui buton, aerul rece incepe curand sa curga din orificiile de aerisire pentru a umple cabina.

In cateva minute, un interior supraincalzit opresiv trebuie sa se raceasca la un nivel confortabil.

Un element esential al sistemelor de climatizare este refrigerantul.

Agentul frigorific R134a este obisnuit, dar multe vehicule noi trec acum la agentul frigorific 1234yf.

Vom explora aceasta noua substanta de racire si ce inseamna pentru calatorie.

Pastrarea la rece: o istorie a AC Sistemele de aer conditionat auto timpurii au inceput sa creasca la mijlocul secolului XX.

Astazi, aproape toate vehiculele noi ofera aer conditionat standard, sau cel putin o pun la dispozitie.

1234yf Freon

Putini isi pot imagina conducerea fara ea. Inainte de 1995, agentul de refrigerare ales a fost diclorodifluorometan, un gaz inodor, incolor, fara gust, netoxic si neinflamabil cunoscut si sub denumirea de freon.

Acest agent frigorific a ramas popular pana cand s-a constatat ca dauneaza stratului protector al ozonului planetei In laborator, a fost dezvoltat un nou agent frigorific, tetrafluoroetanul.

Cunoscut si sub denumirea de R134a sau HFC134a, a fost noul standard pana in 1994, datorita potentialului sau de epuizare a ozonului nesemnificativ si a potentialului de incalzire globala usor mai mic decat freonul, conform EPA.

Cu toate acestea, pana in anii 2000, cercetatorii au descoperit ca R134a contribuie, de fapt, la incalzirea globala, conform EPA. Asa ca a fost din nou la laborator. Introducerea agentului frigorific 1234yf.

1234yf Freon

Deoarece R134a este eliminat treptat din industria auto, este posibil sa fi auzit despre versiunea imbunatatita a agentului tetrafluoroetan: 1234yf.

Acest nou gaz incolor are doar un impact asupra atmosferei.

Se descompune chimic in atmosfera dupa doar 11 zile, comparativ cu 13 ani pentru R134a, conform cercetarilor efectuate de Chemours.

Noul frigider a fost cerut in masinile noi din Europa de o directiva a UE din 2011. In SUA, cu toate acestea, cerinta a fost contestata si rasturnata, spune Chemical and Engineering News.

Dar, potrivit VASA, unii producatori vor continua oricum cu tranzitia planificata.

Spre deosebire de cei doi agenti de refrigerare anterioare, acesta este inflamabil, relateaza New York Times, iar acest lucru a ridicat ingrijorarea printre producatorii auto in urma cu cativa ani.

Cu toate acestea, testarea de catre producatorii de agent frigorific a relevat faptul ca aceste preocupari nu au fost nefondate, continua Times. Deservirea nevoilor vehiculului dvs.

Daca vehiculul dvs. utilizeaza agent frigorific R134a, nu va trebui sa faceti modificarea. Cu toate acestea, daca masina dvs. are noul agent frigorific, va trebui sa ramaneti cu ea.

Producatorii pot chiar sa clasifice introducerea R134a intr-o masina dotata cu 1234yf ca emisii care afecteaza – in special daca au in vedere creditele de aer conditionat pentru conformitatea cu gaze cu efect de sera.

Chiar si atunci, utilizarea accidentala a agentului frigorific gresit este aproape imposibila, intrucat noul sistem are accesorii speciale, inclusiv porturi de serviciu si capace unice.

In ceea ce priveste magazinul preferat, acestea sunt echipate pentru a gestiona noul agent frigorific.

Potrivit Auto Service Professional, tehnicienii sunt instruiti sa lucreze cu o componenta suplimentara, un schimbator de caldura in-line (IHX) cu doua recipiente concentrice, precum si sa recunoasca noile fitinguri.

Acum, daca stiti ce modificari se fac la agentul frigorific, aflati ce sunt necesare in masina dvs., consultand manualul proprietarului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.